صنعت هتلداری

صنعت هتلداری نیز مانند دیگر صنایع با تغییر تکنولوژی و رشد و توسعه دیگر صنایع همگام شده و هرگونه تغییر در روش های ساخت، تجهیزات و سیستم های خدماتی، این صنعت را نیز تحت تاثیر قرار داده است. گرچه گاها گردشگری دارای شاخه هایی است که از تغییرات تکنولوژیکی دور بوده و قالب های بومگردی و طبیعت گردی در فضاهای بکر و یا در طبیعت دست نخورده را دنبال می کنند اما هتلداری به معنای صنعتی آن و در بخش های گردشگری تجاری، لوکس، تفریحی و گاها شاخه هایی از گردشگری طبیعت به دنبال تکنولوژی های روز هستند تا اوقات فراغت متفاوت و فرح بخشی را برای مهمانان در تمامی بخش های رفاهی، اقامتی، خدماتی و تفریحی فراهم کنند.
یکی از مواردی که اولی مورگان، مدیر مشاوران فناوری های ترکیبی به آن اشاره دارد آن است که پیش از هضم روندهای فناوری که در صحنه هتلداری و در طراحی هتل در حال توسعه هستند، باید درک درستی از رفتار مهمانان امروزی داشته باشیم. 
این بدان معناست که در بسیاری از موارد سفر مهمانان به صورت دیجیتالی قبل از حضور در یک لوکیشن و یا اقامت در یک هتل آغاز می شود و حتی پس از خروج از هتل تا ارائه بازخوردهای سفر و نقل خاطرات، ادامه می یابد. 

درک این موضوع و شناسایی رفتار مهمانان نقاط ضعف سفر یا نقاط درد مهمانان را برای بهبود تجربه، کاهش می دهد. به عنوان مثال سیستم های هوشمند سازی هتلی یکی از مواردی است که به صورت چشمگیری در حال توسعه بوده و هر روز تجهیزات و فناوری های جدیدی در این عرصه ظهور می کند. 
دسترسی به اتاق، آسانسور، سیستم های تصویری و صوتی از طریق دستگاه تلفن، سیستم های روشنایی و حرارتی از جمله این موارد است. 
همچنین فناوری به عنوان یک نیروی دگرگون کننده در طراحی داخلی هتل نیز ظاهر شده و نحوه تصویرسازی و ایجاد فضاهای داخلی هتل را تغییر داده است. 
از ارتقای سطح تجربه مهمان تا بهینه سازی کارایی تجهیزات فناوری، نقشی اساسی در هر جنبه ای از هتل ایفا می کند. 
از امکانات و تجهیزات ارتباطی اتاق گرفته تا نمایشگرهای دیجیتال در لابی و حتی تورهای مجازی از اتاق ها و امکانات هتل به مهمانان این امکان را می دهد تا تصمیم آگاهانه تری برای سفر بگیرند و از دیگرسو، برنامه ریزی برای داشتن فضایی کارامد از دیگر دستاوردهای فناوری و رشد تکنولوژی در هتلداری است. با ظهور نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی طراحان توانسته اند قبل از شروع ساخت، هر جنبه ای از طراحی را تجسم و انرا اصلاح کنند. 
همچنین نرم افزارهای آنالیز رفتار مهمانان و الگوی اشغال باعث شده، تصمیمات دقیق تری در برنامه ریزی و‌ تعریف کاربری فضاها گرفته شود. تجزیه و تحلیل داده های رفتاری مهمانان باعث شده هتل ها بتوانند، طراحی داخلی خود را بهتر برآورده کنند و در نهایت رضایت و ‌وفاداری مشتری را افزایش دهند. 
فناوری در شیوه های ساخت نیز باعث ابتکارات پایداری در طراحی شده و هتل ها توانسته اند تاثیرات زیست محیطی خود را تا حد قابل قبولی کاهش دهند. 
سیستم های روشنایی کم مصرف، سیستم های هوشمند اتوماسیون ساختمان حتی توانسته‌اند هزینه های عملیاتی هتل ها را کاهش دهند. برای مثال، سیستم های روشنایی و تهویه مطبوع با سنسور می توانند به طور خودکار تنظیمات را براساس سطح اشغال انجام داده و در عین حفظ راحتی مهمان، مصرف انرژی را بهینه کنند. 
علاوه بر این، مواد و تکنیک های ساخت و ساز نوآورانه هتل ها را قادر ساخته تا ساختمان ها را با در نظر گرفتن پایداری در طراحی بسازند یا بازسازی کنند. استفاده از مواد بازیافتی، رنگ ها و پرداخت های کم VOC همگی شیوه های پایدار در طراحی هستند که به نفع محیط زیست، کارایی دارند. 
علاوه بر این، پیشرفت فناوری اینترنت اشیاء، هتل ها را قادر ساخته تا اکوسیستم های به هم پیوسته ای ایجاد کنند که در آن سیستم ها و دستگاه های مختلف قادر خواهند بود با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و تجربه ای منسجم و شخصی سازی شده برای مهمانان رقم بزنند. 
به عنوان مثال ترموستات های هوشمند می توانند با سیستم های نظافت خانه مرتبط شده تا به طور خودکار دمای اتاق را  در زمانی که مهمانان داخل فضا نیستند تنظیم کنند، در حالی که قفل های هوشمند می توانند هنگام آماده شدن اتاق ها برای خدمات خانه داری به کارکنان اطلاع دهند. 
این ها تماما مواردی است که با برگزاری رویدادهای تخصصی در این صنعت می توان تجربه ملموس تری از آن ارائه داد و فعالان حاضر در این عرصه را در ارتقای سطح کیفی خدمات هتلی در جریان تاثیرات بروزرسانی فناوری قرار داد.

  • رزرو وقت بازدید از نمایشگاه

  • تاریخ برگزاری نمایشگاه از 5 الی 9 آبان ماه 1403 میباشد

    محل نمایشگاه: مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B